HCSD Announces In-Person Hybrid Schedule for Week of January 19-22

1/14/21

Our team member COVID numbers have stabilized and reported student numbers have also decreased significantly. Also, our contact-tracing activity (an indicator of future school district spread) is down dramatically. With these factors in mind, we will hold an In-Person Hybrid Schedule for January 19 – 22 for all of our schools, as outlined below:

  • All in-person self-contained special education students will attend every day, 1/19 – 1/22.
  • In-person learners with last names beginning with L-Z will attend Tuesday, 1/19 and Thursday, 1/21
  • In-person learners with last names beginning with A-K will attend Wednesday, 1/20 and Friday, 1/22
  • For the two days when in-person learners are home, they will continue to complete their lessons in a blended format.
  • Virtual students will continue their lessons digitally as normal.
  • The district will closely monitor COVID numbers and spread and make a decision by the end of business on Thursday, January 21 regarding the following week’s plan.
  • Meal delivery plans will be forthcoming.

We will be intentionally re-teaching 200% Accountability practices to all students and team members. This plan for in-person learning allows teachers to connect with students, assess student progress, and provide in-person feedback to all learners. Additionally, it will allow HCSD to gather accurate student COVID numbers in a socially-distanced environment.

As always, if team members or students are not feeling well, or have any symptoms of COVID, please stay home.

We appreciate your support in these trying times.

Will Schofield

———————————————–

HCSD anuncia el horario híbrido en persona para la semana del 19 al 22 de enero

14/1/21

Los números de COVID de los miembros de nuestro equipo se han estabilizado y los números de estudiantes informados también han disminuido significativamente. Además, nuestra actividad de rastreo de contactos (un indicador de la expansión futura del distrito escolar) se ha reducido drásticamente. Con estos factores en mente, tendremos un horario híbrido en persona del 19 al 22 de enero para todas nuestras escuelas, como se describe a continuación:

• Todos los estudiantes de educación especial autónomos en persona asistirán todos los días, 1/19 – 1/22.

• Los estudiantes en persona con apellidos que comiencen con L-Z asistirán el martes 19 de enero y el jueves 21 de enero.

• Los estudiantes en persona con apellidos que comienzan con A-K asistirán el miércoles 20 de enero y el viernes 22 de enero.

• Durante los dos días en que los alumnos en persona están en casa, continuarán completando sus lecciones en un formato combinado.

• Los estudiantes virtuales continuarán sus lecciones digitalmente como de costumbre.

• El distrito monitoreará de cerca los números de COVID y difundirá y tomará una decisión al final de las actividades del jueves 21 de enero con respecto al plan de la semana siguiente.

• Se publicarán planes de entrega de comidas.

Volveremos a enseñar intencionalmente las prácticas de responsabilidad del 200% a todos los estudiantes y miembros del equipo. Este plan para el aprendizaje en persona permite a los maestros conectarse con los estudiantes, evaluar el progreso de los estudiantes y brindar retroalimentación en persona a todos los estudiantes. Además, permitirá que HCSD recopile números COVID de estudiantes precisos en un entorno socialmente distanciado.

Como siempre, si los miembros del equipo o los estudiantes no se sienten bien o tienen algún síntoma de COVID, quédese en casa.

Agradecemos su apoyo en estos tiempos difíciles.

Will Schofield